To LisaLove, with Love.

Jag vill bara berätta för världen att det finns en skön, skånsk, böna kallad LisaLove.
Lisa kommer alltid vara mitt x-tra frasiga Wienerbread. Alltid.
Bromance
Hoemance
Och den där eviga frågan.
Vad faan hände den där helgen/kvällen?

The story om hur jag förstod att Lisa and I var på samma nivå är något av det skummaste jag varit med om.
Well, here it goes, hoes!
Vi vaknar upp, båda två, med minnesluckor. Nakna. Vita spets vid anklarna. Endast en förnimmelse av piller-trill-apple-souers och en halleluja hellride hänger kvar i luften.. Som ett blåslaget (why?) courtney-kollie med knullrufs endast LisaLove kunde matcha, rullar jag ur sängen och har genast sönder ett stycke plattång. Utan större verklighetsuppfattning tittar vi på varandra och tänker att, ja, den enda lösningen är väl att göra en roadtripp någonstanns. Vi gör oss så anständiga vi kan och vill, hittar en chaffis och drar iväg, utan mål. Cristiania nämns och plötsligt är vi på väg. Why? Bra fråga. Justice D.A.N.C.E, mstrkrft-mixad går på repeat och fast det är måndag morgon och skolan lektionerna väntar, åker vi mil efter mil mot danmark. Och lämnar skolan bakom oss. Ett suddigt dygn senare vaknar jag i bilen, av att tulltjänstemäm vill kolla upp vad vi har i bilen. Som tur är för chaffisen letar de bara efter alkohol och snart släpps vi fria igen. Väl hemma fastnar vi i chaffis rum och låtsas att vi är i cris en stund till. lite senare rumlar jag hem till mitt eget rum och somnar. Sjukskrivning resten av veckan.... Och det var så AnnieDarling och LisaLove bondade och The Hoemance tog sin början. Samma Nivå. rokkstarr-sis Lisa says, på bredaste skånska:
Ofta, ofta: "Alltså Annie, I FUKKING LOVE YOU!"
Paranoid: "Ni tittade på varandra. NI TITTAR PÅ VARANDRA! Alltså, nu dissade du mig här och ni har suttit och pratat om mig! Ni kan lika gärna erkänna!"
Inledninggen på ett telefonsamtal: "Annie Daarling! Alltså. Jag siitter här och kissar i ett badkar."
Inledninggen på ett telefonsamtal: "Annie, det är snö, jag har en sko på mig och jag tar nästa tåg till dig, jag ska bara röka klart."

Bromance, hoemance eller GuyLove som de kallar det i Scrubs. LisaLove är en av de få. En rokkstarr. Någon som aldrig blir chockad eller förbannad. Någon jag vill träffa. Hålla i handen och trösta när det är svårt.
Jag säger det som du skulle sagt; Alltså Lisa! I FUKKING LOVE YOU!
Pusss Love


Puss Lisa<3

Outxxx


Kommentarer
Postat av: Izzy

Fint inlägg ;D

2010-12-30 @ 16:06:14
URL: http://izzemizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0